Öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişki nasıl olmalı?
Karşılıklı saygı, güven ve geri bildirim Karşılıklı saygı ve güven kalıcı bir ilişkinin temelidir. Sadece akademik ilerleme veya davranış yönetimine dayalı öğrenci-öğretmen etkileşimi öğrenci için engeller yaratır ve gerçek ilişkilerin kurulmasını engeller.
Öğretmen öğrenci iletişimi nasıl olmalı?
Öğretmen öğrenciyle etkili bir şekilde iletişim kurmak istiyorsa, empati, şeffaflık, eşitlik, etkinlik ve yeterlilik gibi niteliklere sahip olmalıdır. Öğretmenin etkili iletişim becerilerine sahip olması, öğrencilerin gelişimini, davranışlarını, algısal stillerini ve iletişim becerilerini etkiler veya muhtemelen belirler.
Öğrenci-öğretmen ilişkisinin temelini oluşturan temel yapı taşı nedir?
Öğretmen-öğrenci ilişkisinin psikolojik boyutunun temeli duygusal bir bağın yaratılmasıdır. Bir öğrenci sevildiğini ve değer verildiğini hissettiğinde, öğretmenine güvenir ve daha olumlu bir öğrenme deneyimi yaşar.
Öğretmenin öğrenciye karşı tutumu nasıl olmalıdır?
Öğretmen sınıfta korkuya değil, saygı ve sevgiye dayalı nazik, kararlı bir otoriteye sahip olmalıdır. Öğretmen her öğrenciye tereddüt etmeden veya azarlanma korkusu olmadan istediği soruları sorma fırsatı verebilmelidir. Bilmemenin bir hata olduğu, ancak soru sormamanın ve öğrenmeye çalışmamanın bir hata olduğu vurgulanmalıdır.
İstenmeyen öğretmen davranışları nelerdir?
Aksoy (1999) tarafından yapılan araştırmada en sık görülen olumsuz davranış türlerinin; izinsiz konuşma, verilen görevi yapmama, kavga etme, aşırı derecede rahatsız edici konuşma ve öğretmenin isteklerini yerine getirmeme olduğu ortaya çıkmıştır.
Daha iyi bir öğretmen nasıl olmalı?
Öğretmenin hoşgörülü, sabırlı, açık fikirli, esnek ve uyumlu, sevgi dolu, anlayışlı, esprili, başarı beklentisi yüksek, teşvik edici ve destekleyici gibi özellikleri onun kişisel nitelikleriyle ilişkilidir.
Öğretmen öğrencilerine nasıl hitap etmeli?
Bu konu üzerinde yaptığımız araştırmalara göre, öğretmen öğrencilere hitap ederken “Sevgili öğrenciler, değerli öğrenciler.” diyebilir.
Öğretmenler nasıl öğrencileri sever?
Öğretmenler her gün okula gelen, iyi bir tutuma sahip olan ve gerçekten öğrenmek isteyen öğrencileri sever. Öğretmenler birlikte çalışmaktan, fikirleri ve en iyi uygulamaları paylaşmaktan ve birbirlerini desteklemekten hoşlanırlar.
Veli-öğretmen ilişkisi nasıl olmalı?
Veli-öğretmen ilişkisinde; güven, karşılıklı saygı, açık iletişim, dürüstlük, etkin dinleme, esneklik, özen, anlayış, paylaşılan sorumluluk ve kapsamlı bilgi akışı gibi başlıklara dikkat edilmesi ve önem verilmesi gerekmektedir.
Öğretmen ve öğrenci rolleri nelerdir?
Öğretmenin okulda üstlendiği roller şunlardır: Liderlik/başkanlık rolü, danışmanlık rolü, yönlendirme rolü, eğitimci rolü, yargılama rolü, bilgi yayma rolü, danışmanlık rolü, arabulucu rolü.
Derste konuşan öğrenciye nasıl davranılmalı?
“Hafif adımlar, lütfen. Teşekkür ederim” diyerek alaycı bir tonda öğrencilere parmak sallamak, tüm olumlu sözcükleri tek seferde yok edecektir. Ses tonunuzu, bakışınızı, öğrenciye olan yakınlığınızı ve beden dilinizi her zaman kontrol altında tutun. Stratejik duraklamalar yapmaya çalışın.
Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin en önemli görevidir?
3.
Öğretmenin sözünü dinlemeyen çocuğa nasıl davranmalı?
Ana hedefiniz çocuğunuzla tutarlı olmaktır. Çocuğunuza doğrudan engeller yerine seçenekler sunun. Çocuğa yeni seçenekler sunarak rehberlik etmek her zaman “hayır”, “hayır”, “asla” gibi sözcüklerden daha etkilidir ve çocuğun uyum sağlama yeteneğini artırır. Çocuğunuzu eleştirmeyin, hatalarını belirtmeyin.
Derse geç kalan öğrenciye nasıl davranılmalı?
Geç gelen öğrenciler ilgili müdür yardımcısından özür dilemeli, geç kalma belgesini almalı ve sınıfa girmelidir. Ebeveynleri tarafından okula getirilen öğrenciler de okul başladığında sınıfta olmalıdır.
Öğretmenin öğrenciye dokunma hakkı var mı?
Öğretmen, sınıfta bir öğrencinin istenmeyen davranışıyla karşılaştığında, davranışı sergileyen öğrenciyle göz teması kurarak, olumsuz davranışı öğrenciye ileterek, davranışın neden gerçekleştiğini sorarak ve davranışı görmezden gelerek istenmeyen davranışı durdurabilir.
Öğretmen ve öğrenci arasındaki saygı ve sevgi neden önemlidir?
Öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişki karakteristik özelliklere sahip olduğunda, iyi bir öğretmen-öğrenci ilişkisi kurulmuş demektir. Bu şekilde, her iki taraf da birbirlerine değer verdiklerini bilir ve birbirlerinin bireyselliğine, yaratıcılığına ve gelişimine izin verirler.
Öğretmen ve veli ilişkisi nasıl olmalı?
Veli-öğretmen ilişkisinde; güven, karşılıklı saygı, açık iletişim, dürüstlük, etkin dinleme, esneklik, özen, anlayış, paylaşılan sorumluluk ve kapsamlı bilgi akışı gibi başlıklara dikkat edilmesi ve önem verilmesi gerekmektedir.
Öğretmenler nasıl öğrencileri sever?
Öğretmenler her gün okula gelen, iyi bir tutuma sahip olan ve gerçekten öğrenmek isteyen öğrencileri sever. Öğretmenler birlikte çalışmaktan, fikirleri ve en iyi uygulamaları paylaşmaktan ve birbirlerini desteklemekten hoşlanırlar.
Bir öğretmen öğrenciye dokunabilir mi?
ÖZET: Öğretmenler, okul disiplini ruhuna uygun olarak öğrencileri disiplin altına alma ve onlara itaat etme haklarını kullandıklarında, öğrencileri dövme hakkını elde edemezler.